Nya kort igen!

Det har varit en mysig dag med besök av våra vänner från Örebro. Oj så söt deras dotter är och vilken pratkvarn! En och en halv månad äldre än Vide är hon och redan en riktigt pratkvarn. :-) Jag och Liam bakade ju geisha muffins på morgonen för att ha något att bjuda på och jisses vad goda de blev! Dock hade jag i lite väl mycket smet i formarna så de flöt ut lite trots att formarna stod i en muffinsplåt. Nåja, nästa gång får jag ha mindre smet i varje form. Men goda blev de! Jag kan lägga ut receptet för er som vill, har "snott" receptet från Carros blogg men kan ju lägga ut receptet även i min blogg. :-)

Kanske lite nya kort, tänkte visa lite nytt i hemmet samt kort på våra hjärtegryn så klart. :-)


Inbjudningskorten som jag och Liam pysslade ihop. Han hade lite svårt att klippa ut trianglar men var en fena på att limma fast dem på korten.


I torsdags tyckte jag att det var dags att locka in våren. Jag storstädade köket, bytte gardiner och bytte lampa i fönstret. Vita gardiner är bland det finaste som finns! Och duken som ligger på bordet är faktiskt en gardin, en kort panellängd som jag hittade i tyglådan. Passar perfekt som duk! På bilden skymtar även den fina buketten jag fick av Janne på alla hjärtans dag. Tack älskling!


Håll med att detta ser mycket godare ut än en burk med barnmat. Detta är ingredienserna till Vides storkok som resulterade i många iskubstärningar med köttmos. Lök, morötter, lagerblad och persilja kokar med för att det ska bli lite god smak på köttet. Koka en timme, ta upp köttbitarna och mixa dem. Späd med kokvatten. Klart! Mums för små magar!


Håll med om att tvättmedelsförpackningar är ganska fula. Det är mycket finare att köpa glasburkar från IKEA och dekorera med plastfilm från Colorama. Ett decilitermått i metall från IKEA passar perfekt att mäta upp tvättmedel med. Ett billigt och enkelt sätt att få det lite finare på hyllan i toaletten!

 
Dessa fina plastfat har jag suktat efter länge och för ett tag sedan beställde jag hem två stycken. Ett stort och ett litet. Faten kan användas som trevåningsfat, tvåvåningsfat eller envåningsfat. När de inte används är det bara att stoppa ihop faten så att de knappt tar någon plats alls. Jag är supernöjd!!! Dessa ska fyllas med massor av godsaker till kalaset! Faten heter Babell och kommer från Koziol, beställd från Fröken fräken.


Mina raringar! Marimekko skålar från Iittala som jag köpte i somras. Jag är helt förälskad i dessa skålar och just nu står den ljusgröna inne på byrån i sovrummet och fungerar som en smyckesskål.


Färska kryddor i köket gör mig glad! Måste kolla in Sagaforms örtkrukor, till dess får mina Höganäsfavoriter agera kruka.


 
"Titta vad jag har. Undrar just vad man ska ha dessa till? De är i alla fall roliga, för de rör på sig."


En av favoritböckerna. Passar att läsa och att tugga på -två i en!

 
Gymmar

 
Igår plockade Janne fram hoppgungan och gissa om Vide gillade den! Oj vad vi skrattade åt vår hoppande bebis. Och Liam tyckte det var bra konstigt att han också har hoppat i denna gunga när han var liten. :-)

 
Våran älskade Vide-bus!


Detta är en vanlig syn hemma hos oss. Liam bygger pussel och Vide sitter och tittar på. Liam är noga att ställa upp pusselkartongen så att Vide ser hur pusslet kommer att se ut. :-)


Kommentarer
Postat av: Matilda

Så härliga bilder på "Vide och fötterna" placerade ett leende på mina läppar trots att jag inte är på bästa humör idag :-). Instämmer för övrigt i lovorden av mosböckerna, Storebror är "uppvuxen" på de recepten och de kommer komma fram till Lillasyster också om några månader

2010-02-23 @ 19:26:53
Postat av: Helena

Vad kul det var att träffa er! Speciellt kul att få träffa Vide, men även Liam såklart som har växt så mycket sedan i somras! Resan hem gick väldigt bra. Det tog bara 6 timmar med ett längre lunchstopp. Hoppas vi ses snart igen!

2010-02-26 @ 10:37:12
Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

Skulle oxå vilja ha en hoppgunga! :D

2010-03-04 @ 10:16:27
URL: http://knoddenojag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0