2010

En kort uppdatering från oss kommer här, just nu befinner vi oss i Umeå och är mer eller mindre förkylda hela familjen. Julafton tillbringade vi i Boden tillsammans med min mamma, hennes sambo samt min syster och hennes sambo. Trevligt med god mat, fina julklappar, sällskapsspel, en massa surr och så klart roligt att träffas. Synd dock att min bror med familj inte kunde komma då de var febriga och förkylda. På juldagen bar det iväg till Arvidsjaur för att äta middag med Birger och förbereda lite inför Vides dop som var på annandagen i Arvidsjaurs kyrka. Det var en mysig tillställning med de närmaste från min släkt. Efter dopet bar det av till Bergnäs, en mysig liten by utanför Arvidsjaur, där vi träffade min moster med familj samt min mormor. Vi tillbringade några dagar där, tyvärr var det väldigt kallt så vi kunde inte vara ute i snön som planerat utan det blev att mysa inomhus och värma sig framför kaminen. Inte fy skam det heller... I tisdags bar det iväg till Umeå med ett stopp i Hålberg för att hälsa på min bror med familj. Kul att äntligen se pojkarnas kusin som fyller ett år i mars. Hemskt att vi inte kunnat träffas tidigare, men det blir väl så när man bor långt ifrån varandra och har fullt upp med sitt... Söt var hon i alla fall, lilla Ebba. :-) Nyårsafton tillbringade vi i Umeå tillsammans med Jannes brors familj. Vid det laget hade vi hunnit bli ganska så förkylda, främst jag och Vide (Liam gjorde bort sin förkylning när vi var hos gammelmormor i Bergnäs). Jannes brors familj var också rätt förkylda så vi träffades en snabbis, åt middag och surrade lite grann innan vi åkte till systers lägenhet för att sova. Blev en tidig men mycket trevlig kväll! Så kul att se både den stora och den lilla kusinen och välbehövligt för en understimulerad Liam som hade supermycket överskottsenergi! :-) Vi hade tänkt träffas idag också men idag har jag och Vide varit ordentligt förkylda så vi tog en vilodag hemma medan Janne och Liam åkte iväg till Jannes systers familj.

Just nu bor vi alltså själva i syrrans lägenhet här i Umeå, tanken är att vi ska åka hem på söndag då vi har tänkt fixa en del ärenden imorgon (bland annat köpa en ny bilbarnstol till Vide). Nu verkar vi dock ha fått bilproblem så vi får väl se om vi tar oss hem på söndag, om det fortsätter att snöa så mycket som det gjort hittills blir vi kanske kvar ändå. Bilproblemet yttrar sig i att ABS-lampan lyser på instrumentbrädan vilket känns lite olycksbådande, vi vill ju gärna att bromsarna ska vara felfria när vi beger oss iväg... Janne ska åka och kolla upp det imorgon och förhoppningsvis hinner vi med att köpa en ny stol också så att vi kan åka på söndag. Vi kan väl i och för sig åka även om vi inte köpt en ny stol, jag skulle dock vilja köpa en här i Umeå eftersom det finns lite mer att välja på här i jämförelse med Ljusdal och Hudiksvall... Håll tummarna på att vädret blir bättre, vill inte köra när det snöar som mest...

Efter min och Vides vilodag känner jag mig mycket piggare, hoppas att förkylningen drar sig tillbaka och att Janne slipper den. På tisdag fyller jag år och vi längtar hem för att fira med en romantisk hemmalagad trerättersmiddag. Blir så skönt att komma hem och slappna av, rå om varandra och "landa" efter allt resande. Vi har haft det jättebra, verkligen, men ni vet ju ordspråket "borta bra men hemma bäst". Sen känns det lite synd att vi inte fick mer tid med var och en som vi hälsat på, men det blir ju så att man vill hinna träffa alla när man väl åker och då blir det inte så mycket tid för var och en. Hade gärna träffat Birger, brorsan, och Jannes syskon mer men det får väl bli till sommaren.

Hoppas att ni haft en bra jul och ett bra nyår. Fler uppdateringar kommer när vi är hemma i Ljusdal.

GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLIHOPA!


Kommentarer
Postat av: Sara

Gott nytt år på er med! Och krya på er, hoppas att ni är bättre och hoppas även att det inte är så mycket strul med bilen så att ni tar er hem på söndag! Sen hoppas jag även att vi har möjlighet att träffas snart, ni får höra av er när ni är i Hudik nästa gång, då får ni ta å titta förbi! Stora nyårskramar från oss alla till er alla!

2010-01-02 @ 12:39:50
Postat av: Manda

japp nu är 2010 här :P hur är det ?

2010-01-02 @ 13:10:26
URL: http://blondinadenfina.blogg.se/
Postat av: Farmor

GRATTIS på födelsedagen den 5/1 Kramizar och ha en bra dag:-)

2010-01-05 @ 08:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0