En ny människa och nya kort

Idag känner jag mig som en helt ny människa! Jag tog en mini-spa morgon och valde att strosa runt i en stickad klänning, stumpbyxor och en mysig kort cardigan idag vilket fick mig att känna mig fräsch, snygg och glad! Tänk vad lite som behövs för att man ska känna sig fräsch och snygg!

Tänkte bjuda på lite kort från vårt hem och så klart några kort på våra underbaringar! :-)

 
Förra helgen gjorde vi gipsavtryck av Vides hand och fot. Tavlan passade bra in på hyllan där Liams gipsavtryck står. För ni som vill göra gipsavtryck är det väldigt enkelt, det enda som behövs är en trolldeg/saltdeg, gips och en träram!


Är det något som vi verkligen vill lära våra barn är det att spara pengar och förstå pengars värde. När Vide föddes fick han därför en superfin sparbössa av oss som står på en byrå i sovrummet. Liam har två sparbössor, varav en som han fått av oss när han var liten. Sparbössor är bra att ha!

 
Jag har verkligen fallit för bokstavstrenden som råder just nu och precis som Liam var ju lillebror också tvungen att få bokstäver att ha ovanför sängen. :-) I julklapp fick han även sovpuckar att ha under sängbenen så att sängen lutar, därför ser det lite konstigt ut på bilden. Sängen lutar och står inte ändå in mot väggen pga av sovpuckarna, men bokstäverna passar verkligen bra ovanför sängen. :-)


   
När vi tog kort till tidningen passade vi på att ta en hel fotoserie på barnen och familjen. Korten blev jättefina så vi beställde några förstoringar i svartvitt och köpte fina ramar på IKEA. Resultatet kan ni se på korten, en liten "fotovägg" ovanför datorhörnan. En tavellist rymmer mina favoritljusstakar från iittala och sprider ett mysigt sken på kvällen. Pärlhjärtanen har jag gjort själv.


På IKEA köpte vi även shabloner att klistra fast på väggen, ett perfekt sätt att förändra rummet och väggen -speciellt i en hyreslägenhet då de är lätta att ta bort sedan. Jag tyckte att det blev superfint!


Liam tog nya kort på förskolan just innan jul. Ett av korten står i tv-rummet på en tavellist. Våran stora underbaring!


Jag älskar tulpaner, speciellt vita! Är det inte helt underbart med en vas full med tulpaner på bordet!? Igår köpte Janne en ny bukett då den första buketten hade blommat ut och jag lovar, det kommer att hinna stå flera flera buketter på bordet under våren!

 
Jag har blivit smått förälskad i zinkhus och till min lycka fick jag ett stort zinkhus i julklapp av Janne och pojkarna. Jag köpte sedan en ljusslinga med tio ljus från IKEA som passar helt perfekt att ha i huset. Sedan tidigare har vi tre små hus på köksbordet som jag är såå nöjd med. Det är svårt att visa hur fint det är genom att ta kort, men skenet som blir av husen på kvällen är helt magiskt. Så otroligt fint det är!


Lite stökigt på köksbordet, Janne sitter och skriver tenta i statsvetenskap. Ser ni de små zinkhusen som står på bordet? Såååå fint. Och våra fina vita tulpaner!


I våras fick jag två fina planscher av en kollega som jag så länge har tänkt hänga upp i Liams rum. I måndags blev det äntligen av och det blev lika fint som jag trodde. :-) Ni som är uppmärksamma kanske ser vad Liam lyssnar på för musik, på hans tavellist trängs en Kizz-skiva med Astrid Lindgrens berättelser om Pippi och Emil. :-)

 
Våran lilla underbaring kan sitta i babystolen!


Jag och Liam hade en pysseldag i veckan och pysslade ihop en fågelkikare med hjälp av två toalettrullar och en tändsticksask samt lite omslagspapper/snöre och tejp. Sedan klistrade vi upp tre bilder på fåglar i hans rum som han fick kika efter med hjälp av kikaren. Sedan lekte vi att fåglarna flög till nya platser och Liam skulle hitta dem med hjälp av kikaren. Roligt tyckte både Liam och mamman. :-)


Det är inte lätt att äta "fast" mat, men spännande och kul. Och gott! :-)





Kommentarer
Postat av: Sara

Skönt att "fixa till" sig lite, jag känne igen det där att gå i hemmakläder flera dagar och känna sig allmänt ofräsh =) Vad fina förstorningarna blev! Och avtrycken i gips, gulligt, måste pyssla lite jag med känner jag =) Och jag håller med, gilalr verkligen dina zinkhus! Smart det där att sätta en ljusslinga i det stora!

Hoppas vi ses snart, ska bli så roligt! Kram!

2010-01-17 @ 15:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0