Träningsvärk och shopping

Liam är lämnad på förskolan och Vide sover ute i vagnen. Jag sitter och lapar på den nya frukostfavoriten här hemma, smoothie! Idag med mango och hallon smaksatt med lite ingefära och sötad med honung. Mums! Har inte riktigt förstått grejen med smoothie förrän nu, nu är det som sagt en favorit här hemma. Liam tycker bäst om när man blandar hallon och blåbär. :-)

Igår hade jag fruktansvärd träningsvärk och idag är värken inte av denna värld. Jag har ont, riktigt ont. Anledningen till denna smärta är att jag tränade body pump i söndags. Det var så otroligt roligt, nu är jag på gång! Det är en härlig känsla i kroppen av att komma igång med träningen, jag känner mig pigg och full av energi och så glad! Träningsvärken är ju bara en bekräftelse på att träningen tar och ger resultat. :-)

Ikväll är det andra gången Liam får åka på Bamse-gympa. Oj, vad kul han tyckte att det var sist! Så himla kul att se honom helt uppslukad av alla redskap, han testade att hänga i ringar, hoppa från ribbstolarna, gå balansgång på bänkar, kasta riskuddar osv. Det är så skönt att han är så trygg i sig själv, att han vågar ta för sig och inte är blyg. Han kastade sig in i leken direkt utan att i princip känna någon, medan många av de minsta barnen klamrade sig fast hos sina föräldrar tog han för sig och slängde sig in i leken bland de större barnen. Helt orädd utan full av energi och glädje. Och så har det alltid varit. Känns kul att jag och Liam får göra något tillsammans bara jag och han, Janne har ju fått vara ganska mycket med Liam sedan Vide kom (ex åka skridskor, åka och bada osv) men nu får jag följa honom på gympa. Det är våran tid, bara min och Liams. *mys* Sist ville inte Liam åka hem från gympan när det var slut vilket resulterade i en ganska jobbig konflikt, han bara sprang iväg när jag skulle klä på honom och tillslut fick jag hålla fast honom medan jag klädde på en skrikande och sparkande unge. Usch. Jag gjorde klart för honom att man INTE får göra så utan man måste åka hem när det är slut eftersom det är andra som ska gympa efteråt. Håller man på så får man INTE vara med på gympan. Jag hoppas att det inte blir likadant ikväll för då känns det nästan bortkastad om gympan resulterar i en stor konflikt...

Tänka sig, snart blir våran stora pojke hela tre år! Jisses! Och på treårs dagen ska han sluta med napp, vilket han verkar se fram emot (!). Sedan vi kom hem från julresan har vi förberett honom på att han ska sluta med napp när han fyller tre och vad det innebär (att han inte får ha nappen ens när han sover) och han verkar se fram emot det. Han säger stolt att han blir så stor då så då behöver han inte nappen längre. Vi får väl se hur det går, men jag tror det går bra. Sedan jul har vi varit stenhårda på att han endast får ha nappen när han sover och han har inte haft med sig nappen på förskolan sedan sep-okt. Han kommer ju att ha kvar sin snutte och sin giraff och de är nog viktigare än nappen tror jag. Det går nog bra.

Appropå tre år. Hoppas att min syster med pojkvän kan komma till oss när det blir dags för kalas. Saknar dem jättemycket vilket även Liam gör!

Förresten, ni har väl inte missat alla reor som är på internet just nu!? Jag har köpt så mycket bra saker till Liam; en supersnygg windstopper fleece, en fusk-skinnjacka, två shorts a´29kr styck, långkalsonger och strumpor från H&M. Två överdragsbyxor a´ 69kr styck samt ett par superfina sommarskor från Ellos. Blev så överlycklig när jag såg överdragsbyxorna, man kan verkligen inte ha för många sådana känns det som för de slits oerhört mycket på förskolan när det är vår och höst. Galonbyxor är ju kanon när det är blött och regnar men när det inte regnar är överdragsbyxor ett måste och då passar det perfekt med billiga att slita på. Japp, hans vår- och sommargarderob är så gott som klar förutom ett par foppatofflor, men de väntar vi med att köpa till sommaren.

Ja, jag har ju så klart hittat mycket till mig själv också på rean, men det förstod ni väl redan. :-)

Kommentarer
Postat av: Sara

Träningsverk, inte härligt, men ändå skönt :) Jag får nöja mig med promenader än ett tag, men hoppas att jag hinner ta fram skidorna nån dag å åka några kilometer, är ganska bra träning det med. Skönt med lite egentid för dig och Liam. Jag hoppas att det finns en massa sånna aktiviteter härikring också sen när Siri blir äldre, sen hoppas jag på babysim, men vet inte hur det ser ut på sen fronten. Ja, tänk vad tiden går sdnabbt, snart är Liam 3, tyckte inte att det var så länge sedan ajg var och hälsade p åer i Östersund när han bara var någon månad, lika gammal som Siri är nu kanske! =)

2010-01-26 @ 12:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0