Kallt, sunkigt och den första smakportionen

Det är fortfarande kallt här, riktigt kallt med temperaturer ned till -20, -24 och -28. Jag är hemma hela dagarna förutom de korta promenaderna till Liams förskola, vilket får till följd att jag är sååå uttråkad just nu. Jag klättrar på väggarna och är extremt sällskapssjuk. Dessutom är jag sunkig, så där hemmaskrot-sunkig som jag HATAR att vara, som jag svor på att jag inte skulle bli. Ni vet; mjukisbyxor och en tröja med spyfläckar från Vide, okammat hår i en löst hängande knut, osminkad, oduschad och bara allmänt skrotig. Jag slår vad om att jag luktar sur mjölk också... Eller det är i alla fall så jag känner mig. Och det är så lätt att falla in i detta, när det är kallt och man är hemma hela dagarna utan att träffa någon (bla för att det är så kallt) och man börjar skrota omkring i myskläder hela dagarna så vips är man där. Jag vet inte hur det är med er, men jag behöver känna mig fin och fräsch för att må bra, för att få energi och vara glad. Nej nu blir det skärpning för mig! Imorgon ska jag duscha innan Janne åker till jobbet, jag ska ta på mig fina kläder, fina smycken och jag ska sminka mig och fixa håret. Det är det som krävs för att jag ska få tillbaka energi, lust och för att jag ska kunna ta mig ur det här sunkiga skrotträsket! Skärpning Camilla! Jag vill INTE bli en sunkig skrotig oduschad hemmamamma. ALDRIG!

En fördel dock när det är så här kallt är att man kan ringa till andra mammor som också är hemma med sina barn (tja det kan man ju förstås göra fast det inte är kallt, men ni fattar vad jag menar...). Igår ringde jag till en kär vän i Örebro som är hemma med sin dotter, jättekul att höras! De ska komma och hälsa på i slutet av februari och det ska verkligen bli kul att träffas! Jag längtar massor! Idag ringde jag och pratade med en kär vän i Hudiksvall som är hemma med sin lilla dotter. Massa kul att höras! Förhoppningsvis kan vi träffas någon dag framöver, skulle vara jättekul om hon kom och hälsade på mig och Vide när vi är ensamma hemma. Dessutom har jag pratat med syrran varje dag, hon är ju också hemma eftersom hon inte har fått något jobb ännu (har just blivit klar med sina studier till sjuksköterska). Syrran är alltid rolig att prata med!

Igår fick Vide smaka sin första smakportion. Det var spännande, både för oss och för honom. Han smaskade, kladdade, slickade och såg riktigt nöjd ut. Den kulinariska menyn bestod av havregröt och det verkade gå hem. Jag tror allt att Vide kommer att bli duktig på att äta mat till skillnad mot sin storebror som mest petar i maten.

Nu protesterar Vide, dags att gå från datorn. På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0