Stress

Det är stress, stress, stress på jobbet just nu. Jag har massor att göra och känner mig ganska så stressad. Imorgon klockan åtta (!) har jag ett ärende som jag ska föredra för politikerna som sitter i KSau (kommunstyrelsens allmänna utskott) innan själva KSau-sammanträdet börjar där jag för övrigt har två ärenden. Det blir alltså tre powerpoint presentationer imorgon bitti. Därefter måste jag försöka få tag i en jurist på SKL som förhoppningsvis kan hjälpa mig med ett huvudbryd som har dykt upp. Sedan har jag en hel massa andra saker som jag också ska göra. Nästa onsdag har jag ett ärende på nämnden, hade tänkt vara ledig då eftersom vi får besök från Umeå men jag får nog jobba förmiddagen så att jag kan ta ärendet i alla fall. Under juli är det inga politiska sammanträden vilket är ganska skönt för då hinner man jobba undan en massa, med resultatet att det brukar vara ganska mycket ärenden i augusti- och septembernämnden. Det är stressigt, men å andra sidan är det roligt att ha fullt upp, allra helst när jag faktiskt älskar mitt jobb! :-) Men snart är det semester, jag ska vara ledig i fem veckor i sommar. Härligt!

Imorgon ska Vide besöka folktandvården. Han ramlade och slog sig idag och började blöda i munnen så då ringde Janne till tandläkaren som tyckte att de kunde ta en titt imorgon. Det är nog inget allvarligt, men det är ju i alla fall bra ur försäkringshänsyn att det är dokumenterat om det skulle bli någon följdeffekt som visar sig senare.

Vide kämpar på med att resa sig upp mot saker, han står på knä och försöker trycka sig upp med händerna men ännu har han inte lyckats. Usch, han börjar bli så himla stor. Jag får nästan panik när jag tänker på det. Liam var bebis mycket längre än Vide. Jag känner mig så himla dålig på att dokumentera framsteg, tänker hela tiden att jag ska göra det och så helt plötsligt är de jättstora och kan massor av saker. När hände det egentligen? Mina älskade pojkar som båda är så stora. Underbaraste i världen är de!


 
Underbaringar


Mys i soffan

 
Liam har lärt sig att göra fart på gungan själv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0