Förkylning

Vi har drabbats av en förkylning jag och barnen. Liam har haft feber och fått röda prickar över hela kroppen. Igår åkte Janne med honom till distriktsköterskan och hon trodde att det kunde vara tre dagars feber, man får tydligen utslag när man har tre dagars feber. Men det kunde även vara något virusutslag som har att göra med förkylningen. Det börjar i alla fall avta nu. Vide hade 39,4 grader ikväll så det blev alvedon för honom och sedan somnade han gott i sängen. Själv har jag en huvudvärk som har suttit i sedan lunch, trots det har jag ändå fått mycket gjort på jobbet men nu börjar orken ta slut...

Vide kryper numera snabbt omkring här i lägenheten. Han följer efter oss in i olika rum och kryper ofta iväg på egna upptäcksfärder. Att plocka ut skor från skohyllan är en favorit! Liam är som vanligt vild och full av energi. Det är så skönt att han har så många bra kompisar här på gården. Han är ofta hemma hos någon kompis eller så har han någon kompis på besök, eller så är allihopa ute och leker på gården och så turas vi föräldrar om att vara ute och passa. Perfekt. Idag bestämde han sig för vad han ska bli när han blir stor. Han satt och såg på Pippi Långstrum och sa "Mamma, jag ska bli en sjörövare när jag blir stor. En snäll sjörövare." Sedan funderade han ett tag och sa "Mamma, du kan också bli en sjörövare, och Vide och pappa också. Då kan allihop vara sjörövare". Tja, jag vet inte om sjörövare är mitt drömyrke direkt. :-)

Till veckan kommer svärmor och Liam han längtar så mycket efter farmor. Ska bli kul att hon kommer och jag hoppas att Vide accepterar henne så att jag och Janne kanske kan ta en kväll för oss själva. Att bara få komma ut på en promenad ensamma är lyx för oss som inte är speciellt bortskämda med barnvakt.

Jag har börjat med ett "mission" inför semestern. Jag har tänkt framkalla en massa kort och ta med mig kort och fotoalbum när vi åker upp till mormor på semester. Det är så mysigt att sitta ute på hennes inglasade veranda och pyssla med en härlig sjöutsikt framför sig. :-)

Appropå kort, här kommer några nya!

   
Våra fina pojkar!

   
Jag och Liam gick på cirkus för ca två veckor sedan. Veckan efter var det en annan cirkus som var här och den cirkusen hade massor av roliga djur som barnen fick klappa under dagen. Liam passade på att mata elefanterna. Han var lite smårädd för dem, men tyckte nog mest att det var spännande men backade lite när elefanten sträckte ut snabeln. Vide spanade från vagnen. :-)

     
Vide tycker om att krypa runt i gräset!


Våra smultron och jordgubbar blommar jättemycket!


Min nya mobil


Jag åt middag med två kollegor i lördags och passade på att ta fram en härlig sommarklänning!


Liam hoppar studsmatta hos en kompis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0