Takdropp, napplös och halsont

I fredags fick vi känna på årets första härliga vårväder med takdropp. Underbart härligt var det! Liam sprang genast och hämtade sin hink för att takdroppet skulle hamna i hinken. Sedan satt han och tittade spänt på hinken och sa "plopp" för varje gång en vattendroppe ramlade ner. Ett underbart härligt ljud var det. Jag letade fram en av trädgårdsstolarna ur förrådet och satte mig i solen som värmde så skönt. Vide satt upp i vagnen och tittade på när alla barn lekte. Föräldrar och barn sökte sig ut på gården för att känna hur solen värmde i ansiktet. En underbar fredag med ett underbart väder! Åh vad jag längtar efter våren!

Jag glömde skriva en viktig sak i förra inlägget, en viktig sak som hände när Liam fyllde tre år. På sin treårsdag slutade han nämligen med napp! Det gick så himla bra, vi är så stolta över honom. Vi hade förberett honom länge på vad som skulle hända och han var helt med på det, dock blev han lite ledsen den första kvällen när han förstod vad det faktiskt innebar. Då blev det verkligt. Men det gick över ganska snabbt. Andra natten frågade han efter napparna och när vi påminde honom om att han skickat dem till tomtebebisarna (vi la napparna i ett brev till tomtebebisarna och la brevet i vår postlåda, och kan ni tänka er - tomten hade hämtat brevet när Liam var på förskolan!) så accepterade han det. Så det har ju verkligen gått jättebra. Nu har vi med andra ord två napplösa pojkar, vi har så gott som gett upp med napp till Vide eftersom han fortfarande totalvägrar...

I fredags var jag och tränade efter ett långt uppehåll, det har varit så mycket med allt den senaste tiden så jag har inte hunnit träna. Men i fredags så åkte jag och en kompis på body pump. Dagen efter kändes det som jag hade blivit överkörd av ett tåg. Jisses! Och i helgen har jag haft feber och fått superont i halsen. Kanske att träningen utlöste någon förkylning som låg och lurade? Jag har verkligen inte varit pigg så jag måste skippa träningen idag. Måste dock säga att det är så skönt att ha fått tillbaka sin kropp igen. Jag har gått ner alla 21 kg nu och är tillbaka till min vanliga vikt på 52 kg (som jag har vägt de senaste åren, ja så länge jag kan komma ihåg). Jag kan ha alla mina vanliga kläder så när som på ett par jeans som fortfarande är för små. Eftersom jag ammar så är det en del tröjor som sitter lite väl tajt med tanke på att brösten är större än vad de brukar vara, men annars så sitter kläderna bra. Magen är ju inte heller lika platt som den varit, men det kan jag leva med och jag tror att det är mest jag som tänker på det. Skönt att vara tillbaka igen! :-)

Vad sägs om lite kort?


Liam pysslar med pärlor

   
Bröderna Lund, de finaste pojkarna i världen!

 
Grabbarna ute i det härliga vädret


Mitt senaste köp, ett par superfina gummistövlar från Tretorn. Längar efter töväder, efter plask och blöta vägar så att jag får inviga dem. Har tänkt bo i dessa under våren, passar utmärkt ute på gården och när jag går till och från jobbet!

 
Fika och sång på sängen när Liam fyller tre år!

       
Han fick tre paket på morgonen, en stor lastbil och traktor av oss och en stor bro till briojärnvägen av farfar. Han blev superglad och satte genast igång att leka med dem. Traktorn passade utmärkt till att skotta legobitar med! :-)

 
På födelsedagen kom Sara och Siri och hälsade på oss, de spenderade dagen med mig och Vide medan Liam var på förskolan och sedan när Liam kom hem fick han en trevlig överraskning. Han tycker så mycket om Sara och blev jätteglad när hon var här. Dessutom hade hon ju tre paket med sig till Liams stora lycka! :-) Att träffa Sara är som att få en stor dos med energi, hon är en riktig energigivare med sitt glada humör och härliga sätt att vara. Alltid glad och positiv och aldrig långt till skratt, hon är en underbar vän. Och lilla Siri, hon är så söt så att hjärtat smälter. Vi får ses snart igen, då är det min tur att åka till er. :-)


Lägger inte ut några kort från kalaset, men ni kan ju få se muffinsen som jag bakade. De var populära! Får väl ta mig i kragen och lägga ut recept, både på dessa och på geischa-muffins som jag pratat om.


Vides händer är så fina! Så knubbiga och goa!


Kommentarer
Postat av: Matilda

Så härligt med takdropp, det ger energi. Och mysiga bilder på de Lundska killarna

2010-03-07 @ 20:10:51
Postat av: Sara

Tack vännen!

Härligt goda muffinsarna såg ut att vara =) Måste ta å baka till mammagruppen på måndag, å sen fylla frysen lite, kanske muffins är ett bra drag =)

Måste vara lite konstigt att vara tillbaka på jobbet, det var ju ändå ett tag sedan du var där, å jobbade i alla fall =) Man vänjer sig ganska snabbt att få dagarna att gå fastän man "bara" är hemma. Har varit kanonväder nu i två dagar, 10 grader varmt och vårkänningarna börjar komma krypande, hoppas bara det inte kommer ett allt för stort bakslag. Å sen vill jag bara säga, att ni är välkomna hit när som helst! Kram!

2010-03-11 @ 13:55:27
Postat av: Micke

Åh vilka tuffa grabbar! :)



Jag gillar bilden där Vide ligger och sover. Världsklass!!



Ni får ha det fint så hörs vi något framöver. Vi måste styra upp någon fika så jag får träffa hela familjen!



Mvh

Micke

2010-03-11 @ 18:30:24
Postat av: Sara

Som svar på din fråga i min blogg =), så gör vi nog inget säarskilt på lördag, men ahr något varje dag mån-ons, men då jobbar du ju ändå =)

Här har det varit så härligt idag, jag å Siri har varit ute å gått en långsväng, sen har jag faktiskt sytt lite, är ju så kul när man väl sätter sig =)

Hoppas att ni får en trevlig kväll! Vi hörs kanske till veckan! Kram!

2010-03-13 @ 20:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0