Tjejkväll och Hudiktripp!

I början av förra veckan hade Vide feber. Han var varm som en kamin, nästan 40 grader hade han i tre dagar. Sedan var det Liams tur, tack och lov fick han inte lika hög feber och inte lika länge. Nu är vi äntligen friska bortsett från lite hosta och snuva, men det är ju i princip allmäntillståndet i denna familj. :-)

I fredags var jag ute på en tjejkväll! Det var en kompis som fyllde år i början av veckan och hon hade bjudit fem kompisar till Romerska. Där hade hon hyrt en stor bubbelpool som vi hade tillgång till i cirka en och en halv timme. Vi bubblade och drack vin, jag drack ett glas mousserande vin och jisses vad gott det var! Efter att vi bubblat klart drog vi vidare till Järnvägs och åt god mat och surrade en massa. Jag åt laxplanka och drack ett glas vitt vin. Åh vad gott det är med lax! En väldigt lyckad kväll och jag är så glad att jag fick följa med. Jag börjar få så fina kompisar här i Ljusdal! Tack för en underbar kväll!!!

På lördag packade jag in pojkarna i bilen och åkte iväg till Hudiksvall medan Janne satt hemma och pluggade. I Hudik träffade jag Sara och sötaste Siri och vi sprang lite i affärer innan det blev dags för lunch då även Stefan gjorde oss sällskap. Han ritade en fin karta till mig på en ny bra väg som man kan köra när man åker ut från Hudik så att man slipper köra upp för den låååånga backen med trafikljuset som alltid blir rött så att man hamnar i en lång bilkö i värsta branta uppförsbacken. Inte min favoritsituation när jag kör bil, men tydligen fanns det en utväg. Alla vägar bär till Ljusdal! Tack Stefan! Det var en mysig dag i Hudiksvall med underbart väder och jag hade några shoppingfynd med mig hem, bland annat ett par överdragsbyxor och ett par jeans till Liam samt en body och ett par jeans till Vide. Liam hittade en kartong med tre Pippi Långstrump pussel på rea som han fick av mig och jag fick snabbt valuta för pengarna då pusslena fick honom att sitta still i ungefär fem minuter under lunchen. Eftersom Liams tålamod att gå i affärer tog slut ganska snabbt hann jag inte titta på något åt mig själv. Tråkigt med tanke på att jag har presentkort på både H&M och Gina Tricot. Nästa gång tror jag att jag lämnar Liam hemma och åker ensam med Vide. Han är lite lättare att ha med sig inne på affärer. :-)


 
Våran sötnos

     
Liams lördags-outfit. Premiär för hans nya jacka och han skulle prompt ha med sig sin medalj från barnens vasalopp! Underbaraste Liampojken!


Vide sitter och tittar i vagnen.


Kommentarer
Postat av: Farmor

Coola Liam :-D Han ser ju heltuff ut, killen. Vad stora grabbarna har blivit. Snart kommer jag och få rå om er riktigt. Kramizar.

2010-03-23 @ 09:27:58
Postat av: Sara

Ja det var en riktigt trevlig dag när ni tittade förbi! Får vi göra om snart! Å visst är det lätt att man "glömmer" sig själv ibland, man prioriterar lite annorlunda nu för tiden =) Diggar också Liams outfit - supersnyggt!

Själv ska jag träffa mina kollegor på torsdag, laga å äta lite tillsammans, men då får Siri hänga med. Hon har inte tagit flaskan när vi provat hittills, så det är nog säkrast att ta med henne =) Men skoj ska det bli att göra nått sånt i alla fall =)

Ha en bra vecka, vi hörs! Kram!

2010-03-23 @ 13:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0