Förkylning

Som ett brev på posten kom förkylningen till oss några veckor efter att förskolan börjat. Jag, Liam och Vide hostar och snorar som aldrig förr. Janne klarar sig som vanligt, han som jobbar på förskola är väl immun mot alla bassiluskor vid det här laget. Dock verkar det vara en lindrig förkylning, i alla fall för mig och Liam som redan efter tre-fyra dagar är på bättringsvägen. Lilltrollet verkar drabbas lite hårdare och snorar betydligt mer än jag och Liam. Stackare. Han som snart fyller ett år, hoppas att han får vara frisk på sin stora dag! :-)

Till helgen ska vi sylta och safta, vi har ju plockat så mycket bär så nu är det dags för det roligaste nämligen att koka sylt och saft! Jag har även tänkt göra blåbärsmarmelad. Jag tänkte också baka lite till Vides födelsedag. Vi har ju inte tänkt ha något stort kalas utan kommer att bjuda våra närmaste vänner på fika och då är det kul att ha lite att bjuda på. Tänkte dock som sagt inte baka några stora mängder. Vi får väl se vad det blir. Till veckan tänkte jag och Janne lunchdejta och handla lite presenter. Vi får ta det någon dag då Liam är på förskolan, men sedan måste ju även Liam få åka till leksaksaffären och välja ut en present till lillebror så klart! :-)

Jag är som sagt på bättringsvägen, men inte helt frisk ännu vilket innebär att jag behöver sömn mer än någonsin. Därför är det nog dags att söka sig till sängen...

God natt!

Kommentarer
Postat av: Sara

Ni får ta å krya på er! Usch, det är aldrig roligt att gå å snora ju! Sylta å safta, ja det låter skoj. Själv har jag inte hunnit ut i skogen nått i år direkt, men har hallon å vinbär i frysen från trädgården =) Sen har jag ju en massa äpplen att ta hand om, har redan kokat 2 satser gelé =) Gott! Ska göra äppeldricka nån dag också hade jag tänkt å mos så klart!



Vi jobbar på med köket, men hoppas hoppas att vi hinner klart nästa vecka, så det blir kanske att flytta nästa helg! Längtar verkligen till den dagen! Nu bara hattar vi hit å dit och det känns inte som det är nån ordning nånstans =) Men men, det är ju under en begränsad tid!



Jaja, vi får höras nått nästa vecka! Å hoppas Vide blir frisk snart! Kram!

2010-09-02 @ 22:15:42
Postat av: Matilda

Huga, längtar verkligen inte till förkylningsdelen av den kommande säsongen, än så länge är det bara lilltösen som snorat lite lindrigt, men vi vet ju att det kommer.



Safta och sylta är så roligt! Blåbär, vinbär och en del hallon har vi hittat. Sedan var det bara lingonen som lyser med sin frånvaro än så länge

2010-09-06 @ 07:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0