Örebro

På onsdag åker vi till Örebro. Jag har ett spännande ärende där och passar då på att ta med mig hela familjen så att vi kan hälsa på våra vänner. Det ska bli så kul! Vi ska bada på badhuset, vi ska besöka lek- och buslandet och vi ska umgås och ha trevligt. Våra kompisar brukar vara duktiga på hitta på saker så det ska bli så himla kul. Eftersom vi ska vara hos dem från onsdag till söndag så kommer vi att hinna med en massa roliga saker. Och det ska bli så kul att få se deras hus, sist vi hälsade på dem bodde de i ett radhus. Gah, kan det inte bli onsdag snart!

Jag har just gått igenom några lådor med barnkläder. Vide har nu storlek 86/92 så jag har tagit in en massa kläder som vi ska tvätta upp. Har dessutom tagit fram hans tjocka ullfilt som jag tänkte tvätta upp, den blir mysig i vagnen nu när det blivit lite kallare.

Janne var på ett-års kontroll med Vide i veckan. Från att ha legat tre kurvor (tre standardavvikelser) över medelvärdeskurvan på vikten ligger han nu endast en kurva över medelvärdeskurvan. Han väger nu 11,7 kg och är 74,7 cm lång. Hans längdkurva ligger en standardavvikelse under medelkurvan, liksom hans huvudomfång gör. Liam fick också mäta och väga sig och han väger nu 15,4 kg och är 98 cm lång. Han är och har alltid varit liten och späd.

Ikväll ska jag och Janne äta middag när pojkarna har lagt sig. Vi brukar göra så ibland, det är kul att få äta själva och fixa lite speciell mat. De senaste gångerna har Janne stått för middagen så ikväll tänkte jag göra något gott. Det blir lax i ugn som just nu håller på att marineras i kylskåpet. Till laxen blir det potatissallad med sockerärtor, ruccola och salladslök samt creme fraiche smaksatt med vitlök och gräslök. Mums! Jag ÄLSKAR lax så gissa om jag ser fram emot middagen. :-) Pojkarna får äta blodpudding vilket är en festmåltid enligt dem. Alla nöjda och glada. :-)


Kommentarer
Postat av: Sara

Vad skoj med en semestersväng =) Roligt att hitta på nått annorlunda med hela familjen =) Och vi har inte glömt bort er, har som sagt lite fullt just nu med huset å köket som krånglar och nu åkte vi på världens förkylning också, typiskt när det är helg och man har en massa på att-göra-listen! Hoppas ni får det bra i Örebro å vi får höras sen när det passar att vi kommer! =)

2010-09-25 @ 18:30:08
Postat av: Anonym

spännande ärende? Hm...

2010-09-25 @ 22:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0