AfroPowerDance

Liam berättade med stolthet att han åkt upp i hisskorgen på brandbilen. Ändå upp till trädtopparna. Fröknarna berättade för Janne att Liam varit lite orolig strax innan brandbilen kom. Han hade suttit i knä och varit spänd, kanske både av förväntan och oro. När brandbilen väl kom tog det inte lång stund innan Liam studsade upp ur knät och sprang fram till bilen. Vips så var han uppe i hisskorgen, uppe bland trädtopparna och så var det inte mer med det. Nu så här i efterhand tror jag att han tänkte att elden på något sätt skulle komma med brandbilen. Eld och brandbil hör ju ihop och han pratade mycket om eld igår. Nåja. Rädslan verkar i alla fall vara över. (Ni som undrar vad jag pratar om, se föregående inlägg)

Jag blev upphämtad vid jobbet av en kompis. Vi tränar AfroPowerDance på onsdagar. Jag har bara en enda sak att säga; AfroDance är nog det roligaste man kan träna! Det är så sjukt roligt så jag finner inte ord. Jag kan varmt rekommendera det till er som inte har testat. Det är så härligt att ryckas med av stämningen, av rytmen, av musiken, av känslan. Underbart! Samtidigt som jag tränade hade Liam Bamsegympa så hela familjen kom hem ungefär samma tid efter träningarna. Killarna hade cyklat till Bamsegympan; Janne på min cykel med Vide i barnstolen och Liam på sin egen cykel. Efter att vi kommit hem hann vi med lite mys, fika och dusch innan pojkarna somnade enkelt i var sin säng.

För övrig är jag i DESPERAT behov av ett frisörbesök. Jag hade bokat en tid nästa lördag men ringde i panik till min frisör i måndags, då stod jag inte ut längre. Lyckades ändra tiden till måndag nästa vecka vilket alltså inte var speciellt många dagar tidigare. Valde ändå att ta den med tanke på att jag ska på ett seminarium i Bollnäs på tisdag och det kan ju vara kul att inte se ut som en riskvast i håret då.



Liam hjälper till att göra svartvinbärsjuice


Vide äter pannkakor alldeles själv!


Liam har bäddat i soffan

       
Mysiga sommarkort på pojkarna, tagna på "våran" strand.



Puss på dig, mamma.



Vide är väldigt intresserad av tvättmaskinen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0