Livstecken

Ja, jag lever. Vi lever, men just nu är det inte mycket livstecken från oss här på bloggen. ALLT handlar om flytten just nu. Vi packar och packar och packar och städar. Jag har inte tid att jobba eftersom vi har så mycket att göra hemma och jag har inte tid att vara hemma för det är så mycket på jobbet. Dygnet skulle som vanligt behöva fler timmar. Men vi ligger i fas, det mesta är fixat och flyter på enligt plan. Allt pappersarbete är fixat; exempelvis el, internet, försäkringar, adressändring, bank, lastbil osv. På måndag får vi nycklarna till lägenheten. På tisdag lämnar vi pojkarna hos våra kompisar i Örebro och åker upp med lastbil till Ljusdal och på onsdag åker vi ner med alla saker. På onsdagkväll ska allt vara klart. Då ska alla saker inklusive vi själva vara på plats i Örebro, i vår fina lägenhet.

Janne har fått jobb! Precis som vi trodde hade han inga problem att få jobb utan fick välja mellan två olika jobb. "När kan du börja?" frågade de. "När vi får barnomsorgsplats till pojkarna" svarade Janne. "Och vi vill ha plats i området där vi ska bo" tillade han. Dagen efter hade pojkarna fått plats i önskat område, kommunen ville så gärna anställa honom så de lät oss gå före i den långa långa kön. Ingen barnomsorgsplats = ingen fritidspedagog. Kommunen förstod denna enkla ekvation. Nackdelen är att de har fått plats på olika förskolor, men de ligger i alla fall i närheten av varandra. Vi hade helst velat ha dem på samma förskola (på Vides förskola) och på samma avdelning, men tydligen är de flesta förskolor i Örebro ålderssegregerade så de hade ändå inte fått gå tillsammans. Men jag tror det blir bra. Jag känner mig nöjd. Vi känner oss nöjda. Den 14 februari börjar inskolningen. Janne kommer att ha huvudansvaret för den men jag kommer självklart att vara med några dagar också. Janne börjar jobba den 28 februari. Då har jag redan jobbat en månad på mitt nya jobb. Oj vad spännande allting är!

På fredag kommer vi att förlora internet och på torsdag nästa vecka kommer vi att ha internet igen. Vi kommer att ha fullt upp fram till dess, så när jag återkommer får ni höra hur allt har gått.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0