Örebro

Vi är på plats i Örebro! Flytten har gått jättebra, helt otroligt smidigt faktiskt. Vi hade lite problem att få in allt i lastbilen men det gick tillslut. Den var dock alldeles för mycket lastad så vi fick ta det lugnt på nervägen, men det var inga problem. Det gick så bra så. Och jag är grymt imponerad över Janne som manövrerade lastbilen utan problem, det krävdes en del krångliga backningar vid i- och urlastning som han klarade galant! *impad* Och nu är vi alltså på plats i vår alldeles egna lägenhet! Oj vad vi trivs! Det är så fint. Jag älskar köket och planlösningen! Och jag älskar alla vitvarorna! Låter kanske lite töntigt, men ni får komma ihåg att jag bara bott i hyresrätt där det inte är speciellt avancerade vitvaror... Kylskåp/frys, diskmaskin, spis, tvättmaskin och torktumlare är alla väldigt nya och alla är i märket Cylinda. De är så himla bra allihopa! Och en egen torktumlare -lyx!!! Fast det finns saker som vi har planerat att förändra i lägenheten också, saker som vi inte är nöjda med. Det första som ska göras är att tapetsera om två sovrum under våren/sommaren. Det är Liams rum och kontoret som inte har speciellt fina tapeter och dessutom massor av hål i väggarna...

Vi har redan hunnit vara på IKEA två gånger. Vide har fått ett eget rum och garderoberna i hans rum var så hemska så vi beslutade oss för att byta ut dem. Sagt och gjort. De gamla, fula, åkte ut i förrådet där de passar bra för att förvara jackor. Och en ny, stor, garderob inhandlades på IKEA. Det blev så fint! Vides rum är helt klart så när som på gardiner och tavlor så inatt sover han för första gången i eget rum! Vi har gjort en liten lekhörna under trappen i tv-rummet som blev så himla fin! Ett litet bord och två stolar köptes för pengar som pojkarnas gammelmormor skickat. Åh, det blev så bra! Ja, ni hör ju hur nöjd jag är. Jag lovar att försöka lägga upp bilder snart... Fast Liams rum är än så länge kaosartat och hemskt, gah vill tapetsera om där så fort vi har landat lite...

Förutom ett stort förråd har vi en kallvind där alla tomma kartonger hamnat. Vi planerar visserligen inte att flytta inom en snar framtid, men det kan ju vara bra att spara kartongerna i alla fall för man vet ju aldrig vad som händer i framtiden och kallvinden är ett STORT utrymme! Det är så himla skönt att för en gång skull bo i en lägenhet som är tillräckligt stor. En lägenhet som vi ryms i, både till antalet rum och yta men också till förrådsyta osv.

Imorgon börjar jag jobba på mitt nya jobb. Spännande! Dags att gå och lägga sig kanske så att jag är pigg imorgon!


Kommentarer
Postat av: Matilda

Skönt att höra att allt gått bra, och hoppas på mer detaljer vid tillfälle :-)

2011-01-31 @ 23:12:04
Postat av: Farmor

Roligt att ni trivs med er nya lägenhet. Det ska bli spännande och komma upp och hälsa på er. Saknar er alla 4:a. Janne har lastbilskörning i blodet, nästan halva min släkt är lastbilschaffisar. Så jag är inte förvånad att han kan manövrera en lastbil;) Kramizar till hela familjen.

2011-02-01 @ 15:50:15
Postat av: Sara

Vad skönt å roligt att höra att allt har flytit på bra! Å som du berättar så får jag ju lust att komma å hälsa på er nu! =) Men vi får väl se när vi får möjlighet till det. Lycka till på nya jobbet! Vi får höras a nått sen så jag får mer detaljer om hur ni har det! Kramar!

2011-02-02 @ 09:17:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0