Osammanhängande

Jag och min kompis skulle träna på friskis och svettis ikväll. Passet var fullt när vi kom, total besvikelse! Istället blev det en promenad och jag fick se en ny sida av Örebro. Fina hus som var helt i min smak. Avskalade och stilrena utan snirklar och knussel. Jag älskar funkishus! Måste åka till Karlskoga och kika in Karls-Åby, Sveriges näst största område av sammanhängande funkisbebyggelse byggt i slutet av 1930-talet. Jag har detaljplanen på mitt skrivbord, riksintresse kulturmiljövård. Jag älskar mitt jobb!

Vide har haft magsjuka i helgen, eller främst natten mellan fredag och lördag. Janne stannar hemma med pojkarna imorgon eftersom jag har viktig utbildning. Skönt att det var en lindrig variant av magsjuka. Vårt lilla Videtroll!

På onsdag kommer vår nya soffa. Äntligen! Jag tog fram prydnadskuddarna idag. Har en ambition att sy nya kuddfodral, har så mycket fina tyger som skulle passa så bra. Tänk om dygnet hade fler timmar, hur ska jag hinna? Mitt fina marimekkotyg skulle passa perfekt i soffan. Såg ni förresten "På spåret" förra veckan. Vad heter marimekkotyget med stora blommor som Maija Iisola designat? Gah, enklaste frågan ever? Hur kan man inte kunna den? Unikko så klart! Vi ska ha en kudde med unikko i vår nya soffa!

Vide stortrivs på sin förskola och förskollärarna älskar honom. Han är yngst och får mycket uppmärksamhet. Förskollärarna tycker att han är så mysig och enkel att ha att göra med, och de är förundrade över hur mycket han äter. Som tur är syns det på honom att han får mat hemma också, vad hade de annars trott? Våran underbara Videskrot!

Liam trivs också på sin förskola även om han fortfarande saknar Ljusdal. Han är äldst på sin avdelning och är som en liten polis som skvallrar för oss vad de andra barnen gör och säger förnuftigt "så får man väl inte göra va, mamma?". Haha, det var inte längesedan han var en hemsk treåring som gjorde allt det där som man inte får göra. Tacka vet jag fyraårsåldern. Andrum. Treårsdemonen är borta och nu har han blivit en go fyraåring. Så stor och förståndig. "Mamma, visst är vi bästa kompisar?" frågade han här om dagen. Och det är klart att vi är! "Mamma, jag älskar dig så mycket, min fina älskade mamma". Jag gillar fyraårsåldern. Men jag tror jag säljer honom på Blocket om den fruktade sexårsåldern blir lika jobbig som treårsåldern. (Om jag någonsin skulle komma på tanken att skaffa ett till barn så hoppas jag att någon har en treåring att låna ut så att jag kommer på bättre tankar) :-) Våran underbara Liam!

Osammanhängande inlägg. Och nu ska jag sova!

God natt!


Kommentarer
Postat av: Malin

Ni kan få låna Meja just nu. :-D Blivande 3-årsmamma är verkligen en kamp! Men imorse så satte sig Meja upp i sängen och sa: "Mamma, jag älskar dig!" Då glömmer man bort allt det där "hemska". :-)



Vad roligt att pojkarna trivs på sina förskolor! :-) Snart blir vi "grannar" då kanske vi kan ses lite oftare! :-)

2011-03-17 @ 12:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0