I väntans tider

När vi flyttade till Örebro fick jag ett litet skott från en hoya av en kollega. Den har vuxit som tusan under sommaren och igår upptäckte jag att den blommar. Vackra vita blommor med en rosa färgklick. Sååå fint! Den verkar ha funnit sin plats. Jag har ingen aning om vad den heter, men det kanske du kan hjälpa mig med Malin?


 
Våran vackra hoya! I februari var det endast två blad på den och nu blommar den!

Våra orkidéer visade tydligt att de inte var nöjda med sin plats i söderläge, när jag tillslut flyttade dem till norrläge sköt de iväg var sin blomstängel. Tänk att jag lyckas få mina orkidéer, som börjar vara till åren, att blomma och om och igen! De är så vackra och just nu går vi i väntans tider, jag tror att alla tre kommer att blomma samtidigt! Och blomningen brukar vara värd att vänta på! Den som står i Liams rum verkar trivas särskilt bra, gissa om det är en förväntansfull kille som väntar på att knopparna ska slå ut!

 
Våra orkidéer, den till vänster står i Liams rum.

Förra helgen åkte vi till Plantagen och köpte en utekruka samt lite höstväxter. Jag hittade sedan en liten ljuslykta på stan, och så var arrangemanget perfekt. Gissa om det är mysigt på kvällen när det är mörkt!




Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, jag har haft min Australis i 4 år nu som skott och den växer sig inte alls strörre än mindre blommar! De är en av Hoyorna som får finast blommor!

2011-10-14 @ 07:27:02
URL: http://kanejl.blogg.se/
Postat av: Camilla

Malin:

Jag vet inte vad jag ska ge för tips annat än att den står i söderläge i gassande sol. Den har stått fruktansvärt varmt under sommaren, men den verkar som sagt trivas med det.

2011-10-14 @ 12:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0