Tillbaka!

Sist jag skrev var jag sjuk, så pass sjuk att det resulterade i ett besök på vårdcentralen som i sin tur resulterade i en antibiotikakur. Det togs en hel del prover som visade på en kraftig infektion som läkaren bedömde kunde utvecklas till lunginflammation. Min feber började på 39,2 grader och ökade sedan till 39,5 grader för att slutligen nå en topp på 40,1 grader. Och jag hade ett obehagligt tryck över bröstet som gjorde att jag var tvungen att sova i halvsittande läge. Ja, jag var faktiskt riktigt dålig men nu är jag tillbaka! Frisk och glad! Och antibiotikafri! :-)

På grund av sjukdomen fick jag avstå från några roliga saker som vi hade planerat in. Jag hade verkligen sett fram emot svampplockning tillsammans med svågern och hans familj, en svampplockning som Janne och pojkarna fick göra utan mig och som resulterade i att frysen fylldes på med trattkantareller. En inplanerad shoppingresa till outletbutikerna i Vingåker och Hälleforsnäs skjöts upp, men genomfördes i lördags tillsammans med två vänner!

För övrigt har vi börjat planera nästa renoveringsprojekt här hemma! Till våren är det hallen som står på tur och vi har riktigt bra idéer för hur vi ska lösa förvaringen på bästa sätt. Det stora problemet är elementet som är ivägen för de garderober som vi vill sätta in. Den lösning som vi har funderat på är klinkersgolv med golvvärme. På lördag ska vi därför åka till en affär och boka in en tid med en hantverkare som kan komma hem till oss och titta om det är en möjlig lösning. Om det går att genomföra måste vi be om styrelsens godkännande innan vi anlitar hantverkare. Planen är att kunna tapetsera och installera förvaring till påsk och den tidsplanen ska vi nog kunna hålla. Vi har andra planer om det inte skulle funka med klinkers och golvvärme, så på något sätt ska vi nog kunna lösa det hoppas vi. Det kommer att bli sååååå fint!


Kommentarer
Postat av: Matilda

Skönt att du mår bra igen, tråkigt att du inte kunde följa med på svampturen... men det blir fler möjligheter

2011-10-13 @ 19:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0