Pysselhelg

Helgen har varit en riktigt pysselhelg, i alla fall för mig. Jag har sytt och sytt och sytt. Fyra kuddfodral och två dukar blev det plus en del klädmärkning. Dessutom har jag börjat sy en hissgardin till vårt sovrum och förutom det ska jag även sy gardiner till Liams rum samt julgardiner till köket. Appropå julen så var två kuddfodral och en duk till julen. Det gäller att vara ute i god tid! Jag har redan köpt julgardiner till tv-rummet, röda skira knytbandslängder från Åhlens, och tänkte sy om våra röda linnepanellängder till en kappa att ha i köket. Jag känner mig lite less på panellängder och i vårt köket passar det ändå inte med längder så det blir nog en fin kappa. Ja, det blir en del tid vid symaskinen, lite jobbigt dock att jag får så otroligt ont i ryggen av att sitta och sy. Jag har i alla fall blivit grym på att sy fast dragkedjor efter alla kuddfodral som jag har sytt, grymt fint blir det!

     
Jag köpte sjukt billigt tyg på Serholt outletbutik i Hälleforsnäs. Det turkosa tyget är en 240 cm lång panellängd som jag köpte för ca 30 kr! Turkos är enligt mig en underbar höstfärg, speciellt denna lite dovare, mörkare nyansen. Köpte även en röd i samma tyg som jag sytt kuddfodral och duk av, för att ha till julen. Det påfågelmönstrade kuddfodralet är köpt på samma affär, halva priset jämfört med att köpa på Village. Tycker det är riktigt fint och fungerar som en bra bas för andra färger, väldigt användbart med andra ord. Kuddfodralet i Marimekko sydde jag i somras, en favorit som passar till allt!

I lördags tog vi reda på lite mer gällande klinkersgolv i hallen och stötte på ett problem som vi inte riktigt tänkt på. Vi kan inte ha klinkers pga att det kommer att höja golvet så pass mycket att de garderober som vi har tänkt sätta in inte kommer att rymmas, takhöjden blir för låg! Vi har tittat på garderober som går ändå upp till taket och IKEAs går precis in men då kan inte golvet höjas något mer än vad det redan är. Hm... Just nu funderar vi på att plugga igen elementet och istället ordna en annan värmekälla under vintern. Kanske ett litet elelement vid dörren, på motsatta sidan av garderoberna? Hm... Ja, vi får fundera vidare på hur vi ska göra. Alternativet är ju också att titta på andra garderober, det kanske finns några som är lite lägre men ändå så att de går upp till taket?

I söndags hade vi gårdsdag/städdag i vår bostadsrättsförening -gården skulle städas inför vintern. Det krattades och sopades och häckar klipptes ner. Det var stor uppslutning och det blev riktigt fint! Jag och Vide kunde dock endast närvara den första timmen innan jag var tvungen att gå in med honom. Han har blivit helt hopplös på att springa iväg! Han ska springa ut på vägen hela tiden så tillslut gick jag in, var så less på att jaga honom och jag fick ju ändå ingen gjort... Fick dock en hel del gjort inne! Påbörjade exempelvis projektet att putsa fönstren inför vintern, jisses vad smutsiga de är. Började i vårt sovrum och tänkte fortsätta i helgen...


Lövkrattning

I måndags vaknade Vide alldeles snorig och hes. Ingen feber och inte påverkad på något annat sätt, visserligen lite trött i måndags men tack och lov piggare idag. Jag hoppas verkligen att pojkarna slipper vara sjuka! *håller tummarna*


Klockan åtta på söndagsmorgonen hade pojkarna redan hunnit bygga ett högt legotorn. Liam stod på stolen och byggde och Vide stod på golvet och höll på att skratta ihjäl sig. Så roligt har vi på mornarna!


Kommentarer
Postat av: Matilda

Kul med pyssel, och fint blev det

2011-10-19 @ 16:58:31
Postat av: Sandra

Va kul med så mycket fint. Vad duktig du är! Måste ni ha klinkers under garderoberna? Det kanske går att lägga runt dem? Ja bara en liten tanke. Ha det gott i höstiga Örebro.

2011-10-20 @ 15:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0