Stressigt men mycket att se fram emot!

Jag är inne i en sjukt stressig period på jobbet just nu och dessutom är det mycket att göra hemma. Jag jobbade över till klockan sju både måndag och tisdag och det dämpade min stress lite i alla fall. Det mest stressande just nu är att jag ska vara ledig på måndag pga att förskolorna är stängda, men förhoppningsvis ska jag hinna jobba undan en del saker så att jag kan njuta av ledigheten istället för att känna mig stressad.

Liam har fått börja på "bollkul". Det är en aktivitet som ÖSK ordnar och som går ut på att barnen ska få leka med (mjuka)bollar tillsammans. Liam går i en grupp för barn som är födda 07 och i gruppen blandas både flickor och pojkar. Jag och Liam åkte iväg och köpte innefotbollsskor i lördags och gissa om det var en glad kille som kom hem på kvällen efter att fått prova på bollkul. Skorna var tydligen jättesnabba att springa med och han hade fått sparka i mål och provat att kasta bollar i basketkorgar. Ja, han babblade på en massa som de fått göra och var så otroligt glad, han verkligen strålade av lycka. Dessutom hade han hittat en bästa kompis. "Mamma, jag har fått en bästa kompis på bollkul" sa han lyckligt. "Jaså, vad heter den kompisen då?" frågade jag. "Det vet jag väl inte, jag frågade inte" fick jag till svar. När man är liten är det inte så himla noga att veta vad den andre heter, man kan vara bästa kompisar ändå. Liam tycker det är jättekul med bollar och visade tidigt att han är duktig på att hantera bollar, så jag tror minsann att vi har hittat en perfekt aktivitet för honom. Så nu har vi en stolt kille som räknar dagarna till söndag, då det är bollkul igen. :-) I söndags var det Janne som följde med honom, men vi tänkte turas om så vi får väl se om det blir min tur på söndag. :-)

Jag har förstått att det i dagarna släpps en ny iphone och jag och Janne har länge diskuterat när vi ska ta steget in i teknikens värld. Det kanske är passande nu när en ny modell släpps? Vi är grymt sugna på att skaffa varsin och erbjudandena haglar från alla håll och kanter. Hm, vi får väl se hur vi gör. Men vi är som sagt grymt sugna på att skaffa varsin...

Det slog mig häromdagen att jag har väldigt mycket att se fram emot den närmaste tiden. Nästa lördag ska jag och fem kompisar gå på ladies night. Vi börjar kvällen med middag innan showen och det ska bli grymt kul med en tjejkväll och speciellt roligt att min svägerska hänger på! I mitten av november är det biopremiär på nya twilight-filmen som jag ska se tillsammans med tre kompisar, kanske gör vi en helkväll med middag innan? Den 9 december åker jag till Stockholm för en helg tillsammans med mamma och syrran. Idol-final och shopping är det som står på schemat. Förutom dessa saker längtar jag så grymt mycket till advent och jul! Jag vill hänga upp julgardiner, pynta granen, dricka glögg och laga massor av god mat. Min mamma kommer ner och firar jul hemma hos oss och jag ser verkligen fram emot att få "göra" jul i vårt nya hem. :-)

Nä, nu börjar snart Grey's så jag tänkte ta och dammsuga lite snabbt innan jag sjunker ner i soffan med popcorn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0