Då kör vi!

Så där ja, nu är jag tillbaka! Efter ett låååångt uppehåll tänkte jag ta och damma av denna blogg. Det är så mycket som har hänt sedan sist och vår sommar har varit helt underbar, så var ska jag börja egentligen? Jag börjar väl med att berätta om vårt bröllop!

Den 16 juli gifte vi oss i Grythyttans gamla träkyrka inför närvaron av underbara vänner. Allting var helt perfekt! Vänner från när och fjärran, en underbart vacker kulturmiljö, den godaste mat jag någonsin ätit och en dag fylld av skratt, lycka och kärlek! Tack alla ni underbara vänner som ville fira vår dag med oss. Ni gjorde vår dag! Jag kan inte sätta ord på hur underbart det var, jag låter bilderna tala för sig själva (tyvärr har jag inte fotografens bilder på datorn så ni får hålla tillgodo med våra egna bilder):


   
Förväntansfulla! Innan vigseln tog vi kort vid en sjö. Vi är riktigt nöjda med vår fotograf, korten blev superfina! De kort som fotografen tog kommer att ta plats i en bröllopsbok som han, under samråd med oss, komponerar ihop.


   
Grythyttans kyrka är så vacker! Liam höll brudbuketten medan vi bytte ringar, en uppgift som han klarade galant! Vi valde två vackra sommarpsalmer, "Nu grönskar det" och "I denna ljuva sommartid" och prästen hade ordnat en överraskning till oss; en tjej som sjön "Det vackraste" och en annan sång som jag inte vet namnet på men som är otroligt fin och som handlar om kärlek.


 
Nygifta!


     
Mingel! Innan middagen åt vi canapéer och drack mousserande vin i trädgården på Gästgivaregården! Barnen (och de vuxna) fick blåsa såpbubblor när vi stod på kyrktrappan och barnen lekte med såpbubblorna även under minglet.


         
Vi hade bokat "Fångvalvet" som festlokal. En supermysig lokal som även var perfekt för barnen. Längst ner hade de nämligen inrett med kuddar och filtar och lagt ut pennor och papper tillbarnen, vi tog även med oss leksaker hemifrån så det blev en perfekt lekhörna för barnen! Oj vad mysigt det var!!!


   
Bröllopstårtan åt vi i salongen, en supergod vit dröm! Jag passade på att snusa lite på lille Eskil som var ynst i sällskapet. Nöjda och glada åkte vi hem till vår lägenhet där festligheterna fortsatte fram till sena natten...



Jag avslutar med ett kort på mina vackra ringar! Jag kan inte titta mig mätt på dem!


Tack än en gång alla underbara älskade vänner som gjorde vår dag oförglömlig! Jag blir alldeles tårögd när jag ser korten och tänker tillbaka. En perfekt dag helt enkelt!

På återseende,

Fru Lund

Kommentarer
Postat av: Matilda

Ojojoj vad med inlägg! Men något måste ha hänt för jag har varit inne på din blogg efter 4 sept och inte sett de nya inläggen... knepigt. Nåja, nu slår jag mig till ro i soffan och ser fram emot att uppdatera mig :-)

2011-09-15 @ 20:45:21
Postat av: Matilda

Så fina ni var, och så fin miljö och så härligt underbar dag ni verkar ha haft och vackrast av allt att du/ni är så nöjda med dagen. Ser fram emot att kika i bröllopsalbumet när det är färdigt (om jag får), och få höra er berätta mer om dagen (synd vi inte hann det sist).

2011-09-15 @ 21:20:52
Postat av: Camilla

Matilda, klart att du kommer att få titta i bröllopsalbumet!

2011-09-15 @ 22:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0