Kirurgiskt ingrepp

Idag var jag på vårdcentralen för att ta bort en knöl från armen. Efter två bedövningssprutor (som de stack in på flera ställen för att sprida bedövningen) gjordes ett litet kirurgist ingrepp och efter ett tag var knölen bortskuren och låg i ett provrör för att skickas till analys på sjukhuset. Läkaren sa att det såg ut som en mycket ofarlig knöl så jag behövde inte oroa mig, troligtvis är det en fettknöl eller något liknande. Det är dock rutin att skicka borttagna knölar på analys, och det är väl bra antar jag. Den såg väldigt stor ut faktiskt, mycket större än vad jag trodde och vad som kändes utanpå huden. Utanpå huden var den ungefär 1,5x1 cm, men det var bara toppen på ett isberg. Uscha. De sydde ihop mig med åtta stygn och sedan fick jag gå till jobbet. Om tretton dagar ska jag ta bort stygnen.

Så här ser jag ut nu:




Kommentarer
Postat av: Sandra

Huffa då.. Hoppas du inte har så ont och att det läker bra.

2011-09-15 @ 13:26:50
Postat av: Matilda

Nämen, hoppas det blir en smärtfri och snabb återhämning

2011-09-15 @ 21:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0