Pottbestyr

"Kissa potta" säger Vide och ställer pottan mitt på badrumsgolvet. Blöjan åker av och han försöker koncentrerat att hamna rätt med rumpan, men tröjan är ivägen. Han ser varken snoppen eller pottan och visar tydligt att tröjan måste av. Tröjan åker av och han pekar på sin snopp och säger "snopp" samtidigt som han tittar på mig för att jag ska bekräfta. "Ja det är din snopp" säger jag. "Min snopp" säger Vide och försöker återigen att sätta sig på pottan. Det är lite styrigt för den vill gärna glida iväg. Tillslut hamnar han rätt. Han tar i så att ansiktet dras ihop i en kraftyttring och strax därefter utbrister han "JAAAAAAA" och klappar händerna. Resultat. Han skyndar sig upp för att peka i pottan, "Kiss" säger han stolt och tittar på mig för att jag ska bekräfta. "Kiss" bekräftar jag. Sedan skyndar han sig iväg för att fälla upp toalettlocket. Medan jag häller kisset i toaletten vinkar han och säger "Hej då kiss, hej då kiss" sedan smäller han igen locket och säger "Mamma hjälpa" medan han försöker spola. Efter att vi hjälpts åt att spola skyndar han sig att lyfta på locket för att titta. När vattnet slutar rinna konstaterar han "Kiss borta". Efter påklädning och tvättning är vi så äntligen klara. Pottbestyren för en tvååring är ingen snabb historia.


Kommentarer
Postat av: Matilda

Känner igen och ler. Fast här är det snippa som gäller :-)

2011-09-17 @ 10:32:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0