Sjuk

Idag är jag hemma från jobbet pga av feber och huvudvärk. Huvudvärken började redan i tisdagskväll, men jag har härdat ut och gått till jobbet ändå. Jag vet att det är dumt att göra så, men jag ville ju så gärna följa med på studieresan till Västerås på onsdagen och igår kände jag mig lite bättre och hade en del att göra på jobbet så jag bet ihop. Men när jag kom hem igår var jag helt utslagen! Janne jobbade sent och jag hade lite smått panik över hur jag skulle klara av att ha barnen själv när jag var så skruttig. Som tur var fick Liam vara hos våra kompisar David och Helena, stort tack!!! När jag och Vide kom hem slog jag på en film till honom, tog två eeze tabletter och däckade i soffan. Efter en halvtimme började huvudvärken att släppa, men jag hade då 39,2 grader så jag var inte speciellt pigg. Uscha. Jag har sällan huvudvärk och de få gånger jag har det brukar det hjälpa med en alvodon. Nu har jag en helt annorlunda huvudvärk, en värk som sitter framme i pannan, ner bakom ögonen och det enda som hjälper är eeze, så det är kanske någon migränliknande huvudvärk? Det är i alla fall grymt obehagligt. Jag har toksvettats och frusit om vart annat hela natten, men för tillfället känner jag mig feberfri, men jag är alldeles mörbultad och jag känner även att huvudvärken lurar där bak... Jag undrar hur många dagar huvudvärken ska vara kvar? Om ett tag ska jag ta och duscha för jag känner mig grymt ofräsch, en dusch skulle nog göra mig lite piggare.



 
Dagens tips! Medicinlåda från apoteket för 89 kr.
Denna snygga medicinlåda köpte jag på apoteket igår. Den ger bra överblick över mediciner och är dessutom låsbar för nyfikna barn. Billig, praktisk och snygg! En klar förbättring motför vår gamla medicinkartong (se vänstra bilden), eller vad tycker ni?



Kommentarer
Postat av: Sara

Krya på dig! Det är aldrig roligt att vara sjuk, å inte blir det lättare att ha ett par pigga barn att ta hand om! Tur att det är helg nu i alla fall och hoppas att du piggnat till så pass att du kan njuta av helgledigheten! Kram!

2011-09-30 @ 20:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0