Badhus och gympa

Idag gick jag till Åhlens på lunchen för att köpa mascara och lite annat jox som tagit slut hemma. Passade då på att köpa skrivbordssaker till Liam; en söt girafflinjal, en delfintejphållare och en sköldpaddsburk. Jag är säker på att han kommer att gilla dem, speciellt tejphållaren för han älskar att tejpa. Och de passar ju perfekt på hans nya skrivbord! :-) Men jag har inte bestämt om han ska få sakerna nu eller om han ska få dem i julklapp, för det vore ju faktiskt bra julklappar. Det är skönt att börja med julklapparna i tid och vi har faktiskt redan köpt två julklappar till pojkarna! När jag ändå var på Åhlens tittade jag lite på väskor, skulle verkligen behöva en ny handväska och hittade faktiskt två fina. Nu gäller det bara att bestämma sig för en av dem...


Julklapp eller inte?


Igår var Liam och Janne och badade på badhus. Liam fick inte plats på simskolan eftersom vi anmälde honom för sent, så nu har Janne simskola med honom istället. Liam tycker det är superkul och igår fick han lära sig att ta upp saker från botten. Han blev tydligen inspirerad av en tjej och skulle göra likadant. I fredags var de också på badhuset och Liam längtar redan till nästa gång. Det är så himla roligt att hitta på saker med honom, han har blivit så stor och lyssnar så bra. Förut sprang han mest iväg och var hur vild som helst, men nu lyssnar han och det är lättare att ha med sig honom bland folk. :-) I somras var jag på bio med honom och det gick hur bra som helst. Våran stora pojke!

I helgen var vi på barngympa, "Hoppis och skuttis" på Friskis och Svettis. Det är gympa för barn i åldrarna 2-4 år och föräldrarna är med och gympar med barnen. Vide tyckte det var jätteroligt!!! Han kröp på golvet när man skulle krypa, gick bakåt när man skulle backa och sprang när man skulle springa (och när man inte skulle springa...) osv. Han hängde inte med på allt, så klart, men tyckte verkligen det var jättekul och det var en lagom nivå för honom -det var en gympa han kan utvecklas med. Liam tyckte däremot det var jättetråkigt. Han var så besviken på att det inte var redskap; han ville klättra i rep, hänga i ringar, hoppa på plintar osv. Han vill inte gå bakåt eller leka elefant. Stackare! Nästa gång ska han få prova deras "Knattegympa" istället, den är från 5 år och utan föräldrar. Det kanske passar bättre för honom, men jag tror dessvärre inte att det är någon redskapsgympa heller. Det finns barngympa här där vi bor men vi var ju för sen att anmäla till den också. Jag tror att barngympan här på hemmaplan är liknande den han gick på i Ljusdal (alltså med redskap), så till våren ska vi vara snabba på att anmäla honom! Men vi får se vad han tycker om Knattegympan, kanske han vill gå den i brist på annat?

Åh, jag ser verkligen fram emot helgen för i helgen har vi ingenting planerat! Så himla skönt! Det har varit så otroligt fullt upp sedan semestern så det ska bli skönt att bara vara. Förra helgen tog vi en storstädning på våran uteplats; rensade och klippte ner rabatter, skördade i kryddlandet, tog undan parasollet osv. Skönt att ha det klart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0